Szolgáltatások

Tai Chi Chuan

A Tai Chi Chuan Indiából származó, de Kínában meghonosodott harcművészeti technika és gyógyító rendszer. A lágy, körkörös, egybefüggő mozdulatokból felépülő gyakorlatsor az egész testet kíméletesen átmozgatva, minden szervrendszerre jótékony hatással van. A nyugodt légzéssel összekapcsolt lassú mozgás és a belső energia akadálytalan áramlása lecsendesíti és meditatív állapotba hozza az elmét, oldja a napi feszültséget és a stresszt.

A Tai Chi Chuan óra tematikája:

  • bemelegítés
  • meditációs gyakorlatok (Föld,- Faállás)
  • formagyakorlat (Havasi András tanításán alapuló Old Yang 48-as gyakorlatsor)
  • levezető, lazító gyakorlatok

A Tai Chi Chuan gyakorlását azok számára ajánlom, akik:

  • érdeklődnek a harcművészeti technikák iránt,
  • testtudatosságra, szép és helyes testtartásra vágynak,
  • mozgásszervi problémákkal, gerincferdüléssel, vagy egyéb tartáshibából eredő akut/krónikus fájdalommal élik mindennapjaikat, valamint ízületi és egyéb szervrendszeri (keringési,- légző-, emésztő-, kiválasztórendszer) bántalmakkal küzdenek. (A hosszan tartó, monitor előtt végzett ülő munka helytelen testtartás kialakulását eredményezheti, melynek következtében nyaki,- háti,- deréktáji fájdalom jöhet létre),
  • fokozott stresszhatásnak vannak kitéve.

Gerincjóga

A jóga egy keleti irányzatú, szelíd mozgásforma, mely kíméletesen mozgatja át a testet. A gerincjóga során alkalmazott különböző testtartások fokozatosan megerősítik a test izmait, különös tekintettel a mély hátizmokra. A lazító gyakorlatok oldják a nyaki, háti szakaszon - a stressz és az ülő munka által kialakult - feszültséget, utat engedve a testben keringő jótékony energia akadálytalan áramlásának. Fokozza testtudatosságot, a helyes testtartást, a koncentrációs- és intuíciós képességet. Oldja a stresszt és lecsendesíti az elmét.

A gerincjóga óra tematikája:

  • bemelegítés
  • testtartások (ászánák)
  • légző gyakorlat
  • nyújtó-, levezető testtartások
  • zenés, irányított relaxáció

A jóga gyakorlásához kényelmes/sportos öltözék szükség. Az órákon használt eszközök (matrac, párna, takaró, jógablokk, heveder) biztosítottak a gyakorlók részére.

A gerincjógát azok számára ajánlom, akik:

  • gerincferdüléssel, egyéb tartáshibából eredő akut, vagy krónikus fájdalommal élik mindennapjaikat. (A hosszan tartó, monitor előtt végzett ülő munka helytelen testtartás kialakulását eredményezheti, melynek következtében nyaki,- háti,- deréktáji fájdalom jöhet létre).
  • Fokozott stresszhatásnak vannak kitéve.
                                                                          

Gyerekjóga 7-12 éves korig

A gyerekjóga egy érzelemközpontú mozgásforma. Mesés, játékos mozgásfejlesztő foglalkozás, mely segít a testtudatosság, a helyes testtartás, a koncentrációs- és intuíciós képesség elsajátításában, csökkentve a figyelemzavart és a gyermekeket ért mindennapos stresszt.

Természetgyógyászati és egyéb, kiegészítő kezelések

Természetgyógyászati állapotfelmérés

A holisztikus szemléletű, személyre szabott terápia első lépése a vendég aktuális állapotának felmérése.

Először részletesen tájékozódunk vendégünk egészségi állapotáról, alapbetegségeiről, táplálkozásáról, életmódjáról, szokásairól.

Ezután a testen tapasztalható esetleges elváltozások (gerincferdülés, ízületi elváltozások stb.) manuális kitapintása következik, valamint megfigyeljük vendégünk testtartását és a mozgásmintáját.

A konzultáció alkalmával megbeszéljük a javasolt terápiás lehetőségeket (mozgás, masszázs, táplálkozás, relaxáció stb.), melyeket írásos formában is vendégünk rendelkezésére bocsájtjuk.

Az állapotfelmérés nem jár további kötelezettséggel a javasolt kezeléseket illetően. A folytatásról minden esetben a vendég dönt. 

Svédmasszázs

A svédmasszázs a keleti masszázsoktól eltérően a fiziológiai hatásokra épít. A nyugtató zene kíséretében végzett masszázsfogások által az elme megnyugszik, az izmok ellazulnak, ezáltal javul a vér-, és nyirokkeringés.

További hatásai:

  • nyugtat, ellazít,
  • kiegyensúlyozza az idegrendszert
  • oldja a feszültséget a stresszt,
  • biztosítja a jó közérzetet
  • oldja a görcsöket
  • csillapítja a fájdalmakat
  • javítja a bőr, a keringés és nyirokrendszer állapotát
  • fokozza a teljesítőképességet
  • csökkenti a gyulladásokat

A svédmasszázs heti két alkalomnál gyakrabban túlmasszírozáshoz, izomlázhoz, fáradsághoz vezethet. Ugyanakkor van lehetőség úgynevezett részmasszázsok (Pl.: nyak-váll-hát) igénybevételére, amik fél órán át tartanak, és gyakrabban ismételhetőek.

Keleti masszázsterápiák

A keleti masszázstechnikák mind helyi (bőr, kötőszövet, izmok), mind távolsági/reflex (a mélyebben fekvő szövetek ingerlésével a kezelés helyétől messzebb elhelyezkedő szervekre, testrészekre hatnak) hatást gyakorolnak a szervezetre. Működésük alapja az energiacsatornák és a bennük keringő energia.


Yumeiho: alapja a kínai buddhista harcművészet. A masszás kiválóan alkalmazható a hát- és ízületi, gerincbetegségek, izomfájdalmak esetén, műtétek utáni rehabilitáció alatt, gerincelváltozások, sportsérülések és tartáshibák kezelésében, valamint belgyógyászati betegségek esetén is. Segít továbbá a testi és szellemi felfrissülésben, a prevencióban.

Shiatsu: akupresszúrára épülő masszázs. mely során az akupunktúrás pontok és az azokat összekötő energiapályák (meridiánok) kezelése történik. A gyógyulást elősegítő változások érintéssel, nyomással valósulnak meg. A megfelelő helyeken alkalmazott ujjnyomás a betegségek, tünetek kialakulásához vezető okokat igyekszik megszüntetni. A shiatsu masszázs tataminon történik, a páciens laza, természetes anyagú ruhát visel.

Alakformáló/cellulit masszázs

Az alakformáló/cellulit masszázs egy speciális masszázstechnika, melynek egyes elemei erőteljesebbek, mint a svédmasszázs, mivel céljuk a zsírsejtek feltörése, összetörése, hogy a bennük tárolt méreganyagok a véráramba kerülve végre elhagyhassák a szervezetünket. A végeredmény centikben és ruhaméretben mérhető, valamint szemmel láthatóan selymesebb bőr, feszesebb testkontúr, egyenletesebb bőrfelszín érhető el. A masszázs kúraszerűen hat igazán (min. 10-15 alkalom), de az eredmények akár már néhány alkalom után tapasztalhatóak.

Előnyei:

  • Személyre szabott
  • Nem jár lemondásokkal
  • Vérkeringés-fokozó
  • Segíti a célzott zsírbontást
  • Bőrfeszesítő hatású
  • Felgyorsítja az anyagcsere folyamatokat
  • Gyors, látványos eredmények
  • Megküzd a narancsbőrrel
  • Fokozza a méregtelenítő folyamatokat.

A 60 perc hosszúságú kezelést azoknak ajánlom, akik gyorsabb és intenzívebb hatásra vágynak, vagy egyszerre több területet szeretnének kezelni (pl. has, comb, fenék).

Fiatalító arcmasszázs

A fiatalító arcmasszázs nem kozmetikai masszázs. Az arcon akupunktúrás pontok, valamint szerveink kivetülései (mikrorendszer) találhatók, melyek stimulálásával, masszírozásával, energiával való feltöltésével előmozdítható egy olyan gyógyító folyamat, amellyel megváltoztathatóak a lelki-szellemi körülmények, vagyis a szervezet saját, önregeneráló mechanizmusa kerül aktiválásra.
Az arcmasszázs az egyik leghatásosabb stresszoldó kezelés. Rendszeres alkalmazása mellett a hatása a kezelés alatt és után is tartósan megmarad.
Svédmasszázs simító, vibráló fogásain túl stimulálom az akupunktúrás pontokat, gyengéden masszírozom a mikrorendszereket, és a hatékonyság fokozása érdekében az
ősi kínai módszer eszközeit (Gua sha, Jade kő) is alkalmazom.
A kezelés hatásai:
  • Felfrissíti az arcot - javítja a memóriát
  • Javítja az arcszint - serkenti a hormonokat
  • Eltüntetni a szem alatti ráncokat - karbantartja a veséket
  • Javítja az arcbőrt - serkenti az enzim műküdését
  • Szebbé varázsolja a bőrt - javítja a vér minőségét
  • Egészségesebbé teszi a bőrt - javítja a hasnyálmirigy működését
  • Megszünteti a fakó arcszint - serkenti az epetermelést
  • Javítja a bőrminőséget - javítja az oxigén ellátást
  • Méregtelenít - serkenti a máj működését
  • Kisimítja a ráncokat - felfrissíti az idegrendszert.

Frissítő talpmasszázs

A frissítő talpmasszázs az általános jó egészségi állapot megtartását és a közérzet javítását hivatott szolgálni.

Az emberek több ezer éve ismerik a talpmasszázs jótékony hatásait. A kínai gyógyászat ma is előszeretettel alkalmazza ezt a hatékony eljárást, mely segítséget nyújt egészségünk megőrzésében. A frissítő talpmasszázs a reflex masszázson alapszik (szerveink kivetülései megtalálhatóak talpunkon is). Azonban egy-egy reflexzónát nem kezelünk hosszasan, hanem általánosan átmasszírozzuk a talp és a lábfej teljes területét. A cél az, hogy a nyirok- és vérkeringés serkentésével segítsük az anyagcsere folyamatok zavartalan működését, valamint megakadályozzuk a salakanyagok lerakódását, illetve ellazítsuk az igénybevett lábfej és a talp izmait.

A talpmasszázs hatásai:

  • erősíti az immunrendszert
  • fájdalomcsillapító hatású
  • fokozza az anyagcserét, segítve a szervezet méregtelenítését
  • serkenti a vérkeringést
  • kiegyensúlyozza az energiaáramlást
  • nyugtatja az idegrendszert, feszültség- és stresszoldó hatású
  • helyreállítja a testi-lelki egyensúlyt

Kezelés menete:

  • frissítő lábfürdő 100%-os illóolajjal
  • a talp és a lábfej teljes területének átmasszírozása minőségi masszázsolajjal/krém-mel

A talp a legnagyobb igénybevételnek kitett testrészünk, amely megérdemli a kellő figyelmet és törődést.

Himalája sós-olajos peeling masszázs

A Himalája sós- olajos masszázs bőrmegújító és vitalizáló kezelés.

A Himalája kristálysó 84 ásványt és nyomelemet tartalmaz, illetve több millió éves napfényt és energiát tárol magában. Annak érdekében, hogy az összetétele megmaradjon a maga természetes és eredeti formájában, kézzel bányásszák és törik össze.

A finom só szemcsék kíméletesen, de mégis nagyon hatásosan dörzsölik a bőrfelületet, elősegítve a hámlasztást és a vérkeringés fokozását.

A teljes test masszázst követően a hatóanyagok 30 percig - pakolásként - fent maradnak a vendég bőrén, aki eközben betakarva, relaxációs, nyugtató zene kíséretében pihenhet.

A felesleges só eltávolítása után a zuhanyozás csak órákkal később javasolt, a hatóanyagok minél eredményesebb felszívódása érdekében.

A peeling masszázs hatásai:

  • a pórusok kitisztulnak, amitől jelentősen megnő a bőr oxigénfelvevő képessége,
  • támogatást nyújt a szervezet öngyógyításában,
  • erősíti az immunrendszert,
  • serkenti a vérkeringést, az anyagcserét,
  • segít a kialakult narancsbőr megszüntetésében,
  • öregedésgátló hatású és egyben méregtelenít is.

A végeredmény sima, feszes, élettel teli, megújult és megfiatalodott bőr.

SMR henger - triggerpont terápia

Az SMR "Self Myofascial Release" egy speciális önmasszázs technika, amely egyedülállóan hatékony az izom-kötőszövet egységének (myofascia) kezelésében. Az SMR eszközök szakszerű és rendszeres használata jelentősen hozzájárul az izom- és ízületi panaszok kialakulásának megelőzéséhez, de kiemelkedően hatékony a mozgásszervi rehabilitáció területén is. Segítségével növelhető az ízületek mozgástartománya, csökkennek az izom és ízületi fájdalmak, elősegíti a testtudat fejlesztését és a sportolói teljesítmény javulását.

Az arc területén alkalmazott speciális roller segítségével javul a terület kollagén ellátottsága, fokozódik a keringés, mely által késleltethetőek az öregedési folyamatok, ráncok kialakulása.

A terápia során alkalmazott gyakorlatok elsajátíthatóak, otthon is elvégezhetőek.

Egészségtudatos táplálkozás tanácsadás

Az egészséges táplálkozás ok-okozati összefüggést mutat a közérzetünk, egészségünk minden elemével.

Az egykor tápanyagban dús étrendünket felváltottuk kalóriában gazdag étrendre. Sajnos napjainkban az élelmiszergyártás ipari méreteket öltött, táplálkozási szokásaink el-szegényedtek. Egyre több finomított, cukrozott, élelmi rostban, vitaminban, növényi ható-anyagban szegény ételt fogyasztunk.

A terápia során a személyre szabott táplálkozási tanácsok és étrend segítségével megelőzhetőek, valamint a már kialakult emésztőszervi és vele összefüggésben lévő egyéb betegségek (táplálékintolerancia, inzulinrezisztencia, gyulladások, hormonális egyensúlyvesztés, degeneratív-, immunológiai-, és rosszindulatú betegségek) helyreállíthatóak. Továbbá a helyes táplálkozási szokások és mozgás bevezetésével, illetve a megfelelő táplálékbevitellel biztosítható a jó közérzet, energiaszint és az ideális testsúly elérése.

Bach-virágterápiás tanácsadás

Dr. Edward Bach - áldozatos munkával - megtalálta a gyógyítás hazánkban talán még kevésbé ismert eszközét, a virágeszenciákat. Hitvallása, miszerint nem a betegséget, hanem a beteget kell kezelni, jó alapot ad a gyógyulás útján való elindulásra. A Bach-virágterápia holisztikus szemléleten alapuló szelíd gyógymód, mely az ember belső rendjét és harmóniáját erősíti, utat mutatva az egyensúly, a nyugalom, az életöröm és a bátorság megszerzéséhez. Az eszenciák - finoman, indirekt módon hatva - nem a testi tüneteket befolyásolják, hanem a lelket támogatják. A különböző lelkiállapotok gyógyítására szolgáló eszenciák alkalmazhatók még borogatásként/krémként csípések, allergiás/gyulladásos területek, valamint fürdővízbe csepegtetve fáradság, kimerültség, stressz kezelésre. A Rescue Remedy - elsősegély-csepp harmonizálja a gondolatokat és érzelmeket. Enyhíti a testi /lelki feszültséget. Nyugtató hatása révén segítséget nyújt a vizsgadrukk leküzdésében, érzelmi stabilitást ad.


Relaxáció

A relaxáció pihenést, ellazulást jelent. Minden olyan tevékenység ide sorolható, ami kiszakít minket a megfeszített tevékenységeinkből.

A stresszes életmód sajnos mindennapjaink részévé vált, ami hosszú távon (krónikus stressz) megbénítja életünket. Ingerlékenynek, fáradtnak, kimerültnek, motiválatlannak érezzük magunkat. Teljesítőképességünk csökken, ami újabb stresszt generál. Fentiek mellett ne feledkezzünk meg egészségromboló hatásáról sem. A krónikus stressz tünetei a gyakori fejfájás és az alvászavar. Ha szervezetünk nem képes megbirkózni az adott élethelyzettel, testi és lelki szinten is számolnunk kell a káros hatások kialakulásával (szív- és érrendszeri panaszok, vérnyomás emelkedés, fokozott verejtékezés, emésztő- és idegrendszeri problémák, gyengülő immunrendszer... stb).

A mindennapos stressz-helyzeteket szinte lehetetlen elkerülni, ezért törekedjünk a negatív stressz-hatások csökkentésére. A káros következmények elkerülése érdekében szánjunk időt magunkra. Találjuk meg azt a tevékenységet, mely kizökkent a hétköznapok taposómalmából, ellazít és feltölt.

A relaxáció kitűnő választás: lecsendesíti elménket, lassítja és normalizálja légzésünket. Testünk izmai ellazulnak (javul a vérkeringés), "felszabadítja" rekeszizmunkat. Tudatosságra ösztönöz. A vezetett foglalkozások során alkalmazott zene, intuitív hangszerek, aromaterápia fokozzák a relaxáció testünkre, lelkünkre, szellemünkre gyakorolt pozitív hatásait.